« terug naar vorige pagina

Nieuws

Wij voeren actie voor goede huisartsenzorg

Van maandag 27 juni tot en met vrijdag 1 juli voert onze praktijk, samen met alle andere huisartsen in Nederland, actie om aandacht te vragen voor de druk op de huisartsenzorg.

 

Dat doen we in het belang van al onze patiënten. We vinden dat in Nederland iedereen terecht moet kunnen bij een huisarts. Maar dat staat onder druk. De werkdruk in de huisartsenzorg is hoog en wanneer we patiënten verwijzen naar het ziekenhuis en de ggz zijn er vaak lange wachtlijsten.

 

We willen:

– meer tijd hebben voor onze patiënten;

– minder drukte in de avond-, nacht- en weekenddiensten;

– betaalbare huisvesting voor alle huisartsenpraktijken;

– dat de wachtlijsten in ziekenhuizen, de ggz en jeugdzorg worden opgelost.

 

Op vrijdagmiddag 1 juli gaan we met veel huisartsen en medewerkers naar het Malieveld in Den Haag voor een manifestatie. Daarom is onze praktijk die middag gesloten. Voor spoedgevallen kunt u terecht bij de huisartsenpost. Voor spoedgevallen bel: 010-2493939 of kijk op:
www.hapschievliet.nl

 

Wilt u ons steunen in deze actie? Kijk op www.huisartseninactie.nl/doe-mee/ hoe u dat kunt doen.”

Nieuws

  • In verband met de nieuwe wet AVG hebben wij ons privacyregelement aangepast.

    u kunt deze hier vinden.

  • wilt u dat anderen uw medicatie kunnen herhalen of uw uitslagen kunnen opvragen? 

     

    Teken dan ons Toestemmingsformulier vertegenwoordiger.

    Op deze manier heeft uw echtgenote of ander aangewezen familielid toestemming om uw medische gegevens op te vragen of op te halen 

  • Goede, veilige en snelle zorg – dat willen we allemaal als we het nodig hebben. Of we nu chronisch ziek zijn, of na een ongelukje op de huisartsenpost komen. Die goede, veilige en snelle zorg begint met informatie. Informatie over onze gezondheid op dat moment. Want dat kunnen niet alle zorgaanbieders weten. Gelukkig kunnen zij belangrijke gegevens over onze gezondheid delen met elkaar via het Landelijk Schakelpunt. Maar alleen als het nodig is. En alleen als wij daar toestemming voor hebben gegeven.

    BEKIJK INFORMATIE OVER DE TIJDELIJKE CORONA OPT-IN

    Op Volgjezorg kun je jouw toestemming regelen voor de uitwisseling van jouw medische gegevens via het Landelijk Schakelpunt. Voor je huisarts en voor je apotheken. Zodat zij andere zorgaanbieders kunnen helpen met informatie voor goede, veilige en snelle zorg aan jou.

    Op Volgjezorg kun je ook volgen wat er met jouw medische gegevens gebeurt. Welke soorten gegevens zijn er met jouw toestemming gedeeld? Door welke zorgaanbieder(s) zijn ze bekeken? En wanneer? Zo weet je altijd wat er met je medische gegevens gebeurt.

    Je huisarts en je apotheken kunnen belangrijke informatie over jouw gezondheid delen met andere zorgaanbieders. Maar zij mogen je medische gegevens alleen bekijken als dat nodig is voor je behandeling. En alleen als jij dat goed vindt. Regel daarom je toestemming.

    BEKIJK INFORMATIE OVER DE CORONA OPT-IN

    Jouw toestemming (zowel een ‘JA’ als een ‘NEE’) kun je op drie manieren regelen:

    • Optie 1: Zeg het tegen je huisarts en apotheken
    • Optie 2: Geef hen een ingevuld toestemmingsformulier
    • Optie 3: Regel het online op Volgjezorg*

    *Online regelen kan door in te loggen op je ‘Persoonlijke omgeving’. Ga dan naar ‘Toestemmingen’ en klik op ‘Zorgaanbieder +’. Zoek je zorgaanbieder en klik deze aan. Je kunt nu ‘Ja’ of ‘Nee’ aangeven. Dit zorgt ervoor dat er een ‘opt-in’ of ‘opt-out’ naar de zorgaanbieder wordt verstuurd.

    Let op: online regelen kan alleen als je zorgaanbieder is aangesloten op Volgjezorg en het Landelijk Schakelpunt. Is je huisarts of apotheek dat niet, dan kun je online een formulier invullen en dat printen. Vervolgens geef je dit af bij je zorgaanbieder(s).

    Het verwerken van die keuze door de huisartsenpraktijk / apotheek kan door de coronacrisis wel wat langer duren dan gebruikelijk.

    Lees altijd eerst de folder.

    REGEL ONLINE TOESTEMMING

     

    Wat kun je nog meer doen?

     

    Let op: als gevolg van de aangescherpte coronamaatregelen loopt de behandeling schriftelijke verzoeken vertraging op. Dat heeft tot gevolg dat u onze reactie later ontvangt dan gebruikelijk. Heeft uw aanvraag spoed? Neem dan contact op met uw zorgaanbieder.